Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες σχετικά με το θέμα, οι γυναίκες εμφανίζονται να είναι πιο έμπειρες στην χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε σχέση με τους άνδρες.
Μια κατηγοριοποίηση της επισκεψιμότητας των διαφόρων μέσων κοινωνικής δικτύωσης με βάση το φύλο μας διαφωτίζει για το ποιο μέσο προτιμούν οι γυναίκες και ποιο οι άνδρες.
Μια μελέτη που εκπόνησε η εταιρεία ερευνών Netpop Research στο Αμερικανικό κοινό δείχνει ότι το 70% των γυναικών είναι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έναντι 60% για τους άνδρες. Μια άλλη μελέτη από την Deloitte σχετικά με την σχέση των Γυναικών με τα New Media στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, στον Καναδά, στη Γαλλία, στη Γερμανία, στη Βραζιλία, και στην Ιαπωνία δείχνει ότι η συμμετοχή των γυναικών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μεγαλύτερη από αυτή των ανδρών.
Τελικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι γένους θηλυκού; Όχι όλα…
Κάποια είναι καθαρά γυναικεία, όπως για παράδειγμα ο ιστότοπος ηλεκτρονικού εμπορίου Groupon, με 77% των επισκεπτών του να είναι γυναίκες και μόνο το 23% άνδρες. Καμιά αίσθηση δεν προκαλεί το γεγονός ότι τοPinterest είναι το κατεξοχήν “γυναικείο μέσο κοινωνικής δικτύωση”. Με πολλά γραφικά, δημιουργήθηκε για το μοίρασμα και την ανταλλαγή εικόνων και πολύ γρήγορα αγαπήθηκε από ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου και εταιρείες μόδας. Αντίθετα, ένα άλλο blog, το Tumblr είναι πιο “ανδρικό”, ίσως λόγω του μινιμαλιστικού χαρακτήρα του με λιγότερα γραφικά και με περισσότερα στοιχεία «πλατφόρμας blogging».
Επίσης, οι γυναίκες έχουν τον πρώτο λόγο στο Facebook. Σε αυτό το μέσο εμφανίζονται πολύ πιο δραστήριες από τους άνδρες. Ένα μικρό παράδειγμα: μια γυναίκα αλλάζει φωτογραφία στο προφίλ της κάθε 2 εβδομάδες, ενώ ένας άνδρας μια φορά το μήνα. Εξίσου δραστήριες και στο Twitter είναι οι γυναίκες, ενώ χάνουν την πρωτιά όσον αφορά στην παρουσία τους στο Google+. Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι οι άνδρες έχουν πιο συχνά πολλαπλά προφίλ και λογαριασμούς σε διαφορετικές υπηρεσίες.
Γένους αρσενικού θα μπορούσε να θεωρηθεί η υπηρεσία Foursquare(υπηρεσία εντοπισμού ατόμων που ανήκουν σε κοινή διαδικτυακή κοινότητα) η οποία δεν ελκύει ιδιαίτερα τις γυναίκες, που δεν φαίνεται να θέλουν να μοιραστούν πληροφορίες με την κοινότητά τους σχετικά με το μέρος που βρίσκονται.
Τέλος, η χρήση του YouTube φαίνεται να προσελκύει εξίσου και τα δύο φύλα.
Είναι λοιπόν προφανές ότι οι άνδρες και οι γυναίκες διαφέρουν όσον αφορά τις συνήθειες πλοήγησης και χρήσης του Διαδικτύου. Η βασική διαφορά είναι ότι οι άνδρες βλέπουν γενικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως ένα εργαλείο – ένα μέσο για να αποκτήσουν πληροφορίες ή πρόσβαση στην ψυχαγωγία – ενώ οι γυναίκες πιο συχνά τα χρησιμοποιούν για να αλληλεπιδρούν με τους άλλους και να οικοδομήσουν μια online κοινότητα.